Jee, vihdoin on vuodatus sen verran kunnossa, että pääsee bloggailemaan. Kuvathan ovat kadonneet muutaman vuoden ajalta, joten saa nähdä, minkä verran jaksan lisäillä aikaisemmin julkaistuihin. Kuvathan pitää ensin siirtää vuodatukseen ja sitten kirjoituksiin, toisin sanoen, minun täytyisi ensin kaivella ne koneen eri tiedostoista (nyt mietin muodostavani käsityöt- tai neuleet-, ompelut- jne. kansion picasaan, jota käytän kuvien siirtoon ja muokkaukseen).
 
Mutta tämän löpinän jälkeen sitten itse asiaan. Eli aiemmin olen jo kahdet sukat esitellyt, jotka matkasivat ystävälleni kielenkääntäjälle, joka on vastineeksi antanut minulle muutamia kääntämiään kirjoja. Yllätyksekseni sain kolmannen käännöksen kesäkuun loppupuolella. Mukana oli viesti, että ensimmäisissä alkoi olla jo pohjassa reikiä! Kovalle kulutukselle olivat joutuneet, joten minähän päätin neuloa vielä kolmannet sukat. Valikoin taas Nallen itseraidoittuvan, Kukkaketo-malleista Kesäkimppu-nimisen langan. Ja ihan perussukat neuloin. Kuvat tässä:
 


Jälleen kerran raidoitus alkoi "heittää" kantapään jälkeen, vaikka lasken nurjat kerrokset.



Minun jalkoihini nämä koon 39 sukat ovat hurjan isot.



Kuten tästäkin kuvasta huomaa. 

 
Neuloin nämä 3 ja 3½ mm:n bambuisilla sukkapuikoilla,  lankaa kului noin 75 g. Mukava ja nopea prosessi, iloa tuottaa se, että voin näin maksaa arvokkaasta kirjasta ystävälleni! Onnistuimme järjestämään heinäkuussa tapaamisen hänen kotonaan, jolloin sain antaa sukat omakätisesti ystävälleni.

Molemmat kirjat, jotka hän tänä vuonna on minulle antanut, olen jo lukenut. Ja kyllä kannattikin.