Pikakatsaus opintosuunnitelmatilanteeseen. Sain kirjeen Helsingin yliopistolta ja oikein aavistelin, jäin reippaasti siitä pisterajasta, joka piti saada päästäkseen pääsykokeiden toiseen vaiheeseen! Olen yllättävän cool, ei harmita hirveästi varmaankin siitäkin syystä, että ykköstoiveeni sosionomikoulutus kutsui minut siis jo aikuispuolelle mutta myös nuorisopuolen pääsykokeisiin!! Maanantaina täytyy soitella opintotoimistoon ja kysyä kumpana päivänä minun kuuluisi mennä kokeeseen (pääsykoe on sama nuoriso- ja aikuispuolella, joten minun ei tarvitse mennä kahta kertaa testeihin, vaan sama koetulos soveltuu molempiin hakuihin). Mahdollisuuteni päästä opiskelemaan syksyllä ovat siis kaksinkertaiset nyt ja olen innokas ja iloinen!

Nyt olen siis kesälomalla, mikä on ihanaa! Tänään on suunnitelmissa ulkoilla ja iltapäivällä viedä kirppikselle MONTA kassillista vaatteita ja yksi banaanilaatikollinen kenkiä myyntiin. Ystävän kanssa on pöytä puoliksi ja hänellä on pääasiassa leluja ja elokuvia myynnissä. Toivon totisesti, että pääsisin suurimmasta osasta tavaraa eroon, olen viimein kyllästynyt kotimme tavarapaljouteen... En tiedä miten paljon tällä lyhyellä lomalla ehdin, mutta tavoite olisi käydä kaappi tai pari läpi ja vähentää tavaraa.

Lopuksi vielä Koirafanista yksi pieni virstanpylväs, hän on ollut viime yön ensimmäistä kertaa luokkakaverin luona yötä (serkkuja ja mummolaa ei lasketa)! Nyt se sitten alkoi, esikoislapsi katoaa silloin tällöin kotoa... Haikea ja ylpeä Äiti täällä.

 

Jalkapallokentälle lepäämään eksynyt nokkosperhonen.