Eilen sainkin ompelun työpajassa aikaiseksi pojalle joustofroteehousut ja tytölle yöhousut, taas. Lisäksi leikkasin kankaasta paidan osat ja opettajan kanssa katselimme Herätyskellon neuletakin vetoketjun kokoa (ostin 30 ja 35 cm, kumpikaan ei oikein ollut just oikean mittainen). Loppujen lopuksi päädyin siihen, että puran ne vetoketjukaitaleet (tai miksi niitä nyt sanotaan) ja neulon uudet nappeja varten. Sen verran ne juoksevat nyt vinkeroon. Tehdään kerrankin melko hyvä eikä vain välttävä. Niin ja siksi vaihdan napit siihen, kun kumpikaan mitta vetoketjussa ei oikein ollut sopiva!

Tässä sitten kuvat housuista:

 

Kaavan alkuperästä ei taas ole tietoa. Koko 98 cm muistaakseni ja tähänkin olisivat kuuluneet resorit. Jätin nyt suosiolla pois.

 

Ompelin housun takapuolta merkkaamaan palan resoria, kun toisinaan itse tehdyistä lasten housuista on vaikea erottaa kiireessä, kummin päin ne kuuluvat.

 


Nanson kangasta taas vuodelta 2003 tai 4, Kuopiosta ostettua. Mallilähde tuntematon, koko 122/128 cm.

 

Nyt taitaa neidille olla yöksi housuja, mutta paitaosastolla siis vielä parannettavaa. Nyt tulossa sellainen pörröinen ihanuus... Saisinpa sen valmiiksi tällä viikolla! Kävimme eilen myös kampaajalla, oli Koirafanin hiustenleikkuuaika. Ensi viikolla koulussa on kuvaus, siihen hieman haaveilen tuota tekeillä olevaa puseroakin, jos tyttö tykkää!

Here are the pants I made on Wednesday evening's sewing class. Brown ones are for my son, again a bit too large but he did try them on today anyway! They are not too huge, so I guess he'll be able to wear them this year.. LOL The red ones are for my daughter and again for night use. I guess I now have made enough pajamapants for her. Now I've cut a fabric to make a blouse or sweatshirt for her, I'm not sure how to call it. I could make her shirt for the night too, let's see. I also had a talk with our teacher about a jacket I knitted to my son, it is lacking a zipper but neither one I had with me really fit. So after a long talk I decided I will unstitch the part the zipper would come sewed to and knit new ones with button holes... My knitting wasn't so nice looking and the fact those zippers wouldn't fit well helped me in my decision.

The ladies asked me yesterday if I'm going to make anything for myself since I've mainly sewed for my kids. I don't know. I'm kind of hoping I would take the action and get rid of few pounds (that would be more like 20 lbs to be more exact) and then sew for ME. Maybe I'm just kidding myself.

My daughter went to hairdressers yesterday, they are having photos taken next week in school. I'm kind of hoping I finish that red flurry shirt in time and she likes it and wears it in the photo. Oh, by the way, her hair looks the same it did before.. LOL.