Olen innoissani ja väsynyt! Aamulla kuura peitti maan, kaikki näytti jotenkin kauniilta. Samalla harmittelin väsynyttä oloani, kovaa nuhaa, yskää ja kipeää kurkkuani. Sitkeässä on tauti ja miten se vaihtelee vaiheesta toiseen! Siitä huolimatta täytyi aamupäivällä survoutua ovesta ulos lämpimissä vaatteissa ja saattaa tytär koulumatkan alkuun. Pojan kanssa suuntasimme kirppikselle, jonka ovenkahvassa roikkuessani tajusin, että menee vielä 15 min ennen kuin se avautuu. Onneksi vieressä on rautakauppa, jonne olin muutenkin aikonut suunnistaa. Viihdyn rautakaupoissa, olen aina viihtynyt. En tiedä, mikä niissä niin viehättää. En kuitenkaan ole tykästynyt isojen markettien rakennustarvikeosastoihin enkä niissä viihdy samalla lailla kuin aidoissa rautakaupoissa.

Tuolla katsastimme naulakkovalikoiman, kylpyhuoneisiin allaskaappivalikoiman, erilaiset hanat ja saunaosastolle kiuluja ja lämpömittareita. Piti myös testata asiakas-wc Herätyskellon alettua tuoksahdella epäilyttävästi. Päätin houkutella Miehen sinne (rautakauppaan, en asiakasvessaan) töittensä jälkeen, sillä yksi hattutelinesysteemi viehätti silmääni kovasti.

Rautakaupasta tepastelimme takaisin kirpputorille (jaksan aina hymyssäsuin ihmetellä tätä _kirppu_torisanaa, ei ihme, että siitä on tullut pysyvä väännös kirppis. On vähemmän kutittava sanana..), joka oli tähän mennessä jo avautunut. Tein pöytävarauksen. Paikka on kysytty, sillä ensimmäiset vapaat pöydät olivat marraskuussa. Se ei kuitenkaan minua haittaa, sillä nythan on enemmän aikaa laitella lappuja, valikoida tavaraa ja lajitella vientiä varten pussukoihin ja laatikoihin. Otin aluksi 300 lappua, mutta olen jokseenkin varma, että joudun hakemaan lisää. Etenkin jos pidän pöytää sen kaksi viikkoa, jonka alustavasti varasin.

Tänään ja eilen olen muutenkin saanut hoidettua paljon noita roikkumassa olevia asioita. Olen soittanut terveyskeskukseen ja saanut varattua itselleni ajan lääkärille. Sain myös soitettua puheterapeutille, jonka puolesta vastaamisen hoiti automaatti. Jätin sinne kaksi viestiä, koska en osaa esittää asiaani lyhyesti. Hieman jo nauratti se toinen soitto: "Tässä se ja se taas.. Jätän vielä puhelinnumeroni yhteydenottoa varten..." Olen viikannut jättikasat pyykkiä, lukenut blogeja ja jopa kommentoinut. Hieman tämä yhä jatkuva flunssa alkaa rasittaa, viime yö oli erityisen kivulias -kurkku oli kuin raastinrauta ja yskitti koko ajan. Aamulla sai niistää ... no jätetään tarkempi kuvaus kirjaamatta.

Olen myös innoissani Siskoni tulevasta synnytyksestä. Olen pian kaksosten täti ja sepäs vasta on ihanaa! Nytkun Koirafanin takki on valmis, voisin ommella vauvoille kestovaippoja ja äidille vaikka kestositeitä. Tekemistä riittää, mutta kun tie on aukaistu, jatko on helpompaa! Puikoilla on yhä juttuja kesken ja uusia ideoita taas tyrkyllä vaikka kuinka. Ihanaa!